News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

Click : Nucile, surse de longevitate

joi 05 septembrie 2013

Aceasta este concluzia unor studii recente efectuate de cercetatorii de la Barcelona's Hospital Clinico


. Mai mult, nucile contin acid alfa linoleic, care impiedica ingrosarea arterelor si sunt benefice pentru bolnavii cu tulburari de ritm cardiac. De aceea, cercetatorii recomanda bolnavilor de inima sa includa in dieta opt nuci pe zi. Experimentul a mai demonstrat ca, spre deosebire de uleiul de masline, nucile au ajutat la mentinerea elasticitatii si flexibilitatii arterelor. Pornind de la aceste concluzii, nutritionistii ne recomanda sa ne hranim de cinci ori pe saptamana cu samburi de nuci.

Ei ne asigura ca, daca le respectam sfatul, vom avea o inima sanatoasa. Samburii acestor fructe oleaginoase sunt adevarate izvoare de substante nutritive: vitamine ( A, B, E si F) si minerale, cum ar fi fosfor, calciu, fier, seleniu, magneziu, zinc si potasiu, cea mai buna hrana pentru creier. De valoarea nutritionala a acestor nutrienti valorosi (mai ales de continutul mare de calciu), beneficiaza si sistemul osos. Tot nutritionistii ne asigura ca putem consuma nuci, pentru ca nu ingrasa.

Totodata, lipidele din continutul fructului regleaza pe cale naturala nivelul colesterolului in sange si tensiunea arteriala. Consumul periodic de nuci, neprelucrate termic, intareste vasele de sange si previne deteriorarea acestora, mai ales la varstnici. Si datorita prezentei vitaminei E, renumita pentru efectul intineritor, riscul de a face un atac de cord este minim pentru cosumatorii consecventi de nuci. Mai mult, cercetarile recente ale neurologilor americani au demonstrat ca substantele active prezente in miezul nucilor (acizii grasi, vitamina B si magneziul) au efecte pozitive in tratarea afectiunilor neurologice.

Un nou studiu, efectuat la Universitatea Scranton din Pennsylvania (SUA), aduce si mai multe informatii interesante, care sustin argumentele introducerii fructelor oleaginoase in dieta zilnica. Astfel, studiul a dovedit ca nucile sunt cele mai sanatoase alimente din categoria fructelor oleaginoase.

Ele contin atat fibre sanatoase, proteine, minerale si vitamine, cat si un numar mare de antioxidanti, mai puternici in comparatia cu celelalte tipuri de nuci, cum ar fi :alunele, fisticul, nucile braziliene, nucile de Macadamia, migdalele si nucile pecane. Concret, conducatorul studiului, doctorul Joe Vinson, sustine ca nucile contin de doua ori mai multi antioxidanti decat aceeasi cantitate de arahide sau alte tipuri de alune. Nucile sunt de doua pana la 15 ori mai puternice in lupta cu radicalii liberi decat vitamina E, cunoscuta pentru proprietatile ei antioxidante.

Tot doctorul Vinson mai aduce un argument interesant care sa ne convinga sa mancam nuci: aceste fructe pot fi mancate si in stare naturala, fara sa fie gatite, proces prin care ar pierde din proprietatile majore. Oamenii de stiinta recomanda un consum zilnic de sapte-opt nuci . Aceasta" portie de sanatate" poate reduce riscul de a ne imbolnavi de inima, de anumite tipuri de cancer, de diabet zaharat de tip 2, combatand si cauzele imbatranirii premature. "Din nefericire, oamenii nu mananca foarte multe nuci de teama sa nu ia in greutate, dar aceste fructe contin grasimi sanatoase, nu saturate (care contribuie la infundarea arterelor); dimpotriva, nucile reduc supra-alimentarea, instaland senzatia de satietate" sustine autorul studiului..

Reteta saptamanii

Tarta cu nuci si piersici

Timp de pregatire: 50 de minute

Calorii 150 /felia

Ingrediente pentru blat: 3 oua, 75 grame zahar, 60 g faina, o sticluta de esenta de rom:

Un plic de gelatina rosie care se dizolva in 350 ml apa.

Ingrediente pentru crema: 300 g nuci, 150 g zahar, 3 piersici, un plic de vanilie, 3 galbenusuri, o cana de lapte, 4 linguri de faina.

Preparare: Pentru blat, batem albusurile spuma si adaugam, treptat, celelalte ingrediente. Turnam compozitia intr-o tava rotunda pe care o punem in cuptor, timp de 30 de minute, la foc potrivit. Blatul copt il asezam pe un platou.

Preparare crema: Fierbem faina cu laptele, adaugam galbenusurile si vanilia. Dupa ce compozitia se ingroasa, adaugam nucile, apoi siropam blatul si turnam crema deasupra acestuia.. Piersicile taiate felii subtiri le folosim ca ornament.

Gelatina dizolvata in apa o turnam deasupra blatului ornat cu crema si cu feliutele de piersici, cand aceasta este calda, nu fierbinte.


Autor: