News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

ziarulfinanciar : Cosmote raporteaza un profit operational mai mare cu 19% pe 2012. Veniturile si numarul de clienti, in scadere

vineri 01 martie 2013
Autor: Adrian Seceleanu 28
.02.2013

Cosmote, numarul trei pe piata locala de telefonie mobila, a inregistrat in ultimul trimestru din 2012 un profit operational (EBITDA) de 30,2 mil. euro, in crestere cu 0,3% fata de anul precedent la o cifra de afaceri de 113,7 mil. euro, in scadere cu 9,9% - pe fondul reducerii cu 40% a tarifelor de interconectare, potrivit datelor financiare ale grupului elen OTE, actionarul majoritar.

La nivelul intregului an profitul operational al Cosmote a fost de 119,5 mil. euro, in crestere cu 19,4%, in timp ce cifra de afaceri a fost de 462,8 mil. euro, aproape egala cu cea din 2011 (o scadere de 1,2%). La nivelul intregului an marja de profit a Cosmote Romania a crescut cu peste patru puncte procentuale, la 25,8% conform datelor OTE.

La finele anului trecut Cosmote avea aproape 6,3 milioane de clienti, in scadere cu 3,3% fata de anul precedent. Datele OTE arata pe de alta parte ca operatorul a inchis anul precedent cu o crestere a numarului de abonati (circa 57.000 in plus pana la aproximativ 1,558 milioane), scaderea fiind contabilizata in special pe segmentul volatil al clientilor prepay.

Rezultatele din anul precedent sunt bune, in conditiile in care compania si-a atins obiectivele de imbunatatire a performantei, au comentat oficialii Cosmote Romania datele financiare.

?La finalul lui 2012, cota de piata a Cosmote Romania era de aproximativ 24,5%. In pofida contextului economic dificil, veniturile au ramas stabile comparativ cu 2011, la valoarea de 462,8 milioane euro. Marja proforma EBITDA (castiguri operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a crescut cu 4,4 puncte procentuale, la 25,8% versus 2011, reflectand imbunatatiri operationale semnificative. Valoarea EBITDA s-a ridicat la 119,5 milioane euro, crescand cu 19,4% comparativ cu anul anterior?, potrivit oficialilor Cosmote.

Unul dintre obiectivele atinse a fost cel al cresterii numarului de clienti pe segmentul business, conform sursei citate. ?Astfel, in trimestrul patru 2012, segmentul business a crescut cu 32% versus T4 2011, la acesta adaugandu-se clienti majori, precum Proges sau Leonardo?. 
Baza de clienti 3G a crescut cu 7% fata de anul precedent, reflectand eforturile companiei in zona serviciilor de date. Cosmote nu a comunicat numarul de clienti pentru serviciile de date.

?Venitul mediu lunar per utilizator pentru 2012 s-a mentinut in linie cu cel din anul 2011?, potrivit oficialilor Cosmote, care nu au publicat si valoarea exacta. In 2011 ARPU Cosmote era de peste 5 euro.

?Pentru noi, 2012 a fost un an al premierelor, prin lansarea unor planuri tarifare care au spart tiparele, continuand sa ne concentram totodata pe proiectarea de produse si servicii fiabile si pe o experienta de utilizare de exceptie. Asadar, in 2012 ne-am consolidat amprenta pe piata, crescand sustinut EBITDA si baza de clienti business. Furnizand conectivitate si servicii pentru societatea informationala, contribuim activ la trecerea Romaniei catre economia digitala. In aceasta privinta, pastrand intotdeauna in centrul atentiei experienta clientilor, ne indreptam gradual catre 4G, urmatorul nivel in tehnologie?, a declarat Stefanos Theocharopoulos, Chief Executive Officer al Cosmote Romania.


Autor: