News ZP Interceptor

Stire tematica: resurse umane

Click : Experiment: Vrei sa postezi pe Facebook? Te costa 2 dolari

marşi 22 mai 2012

Facebook a testat in premiera un serviciu cu plata pentru utilizatori, care pentru o taxa de doi dolari pe mesaj se puteau asigura ca postarile lor sunt scoase in evidenta pe fluxurile prietenilor


.

Facebook a atras, joi, 16 miliarde de dolari prin cea mai mare oferta publica initiala derulata vreodata in industria IT, in urma careia compania este evaluata la 104 miliarde de dolari, insa speculatiile privind perspectivele de crestere ale companiei si epuizarea surselor de venit nu inceteaza, informeaza Mediafax.

Cel mai recent experiment al retelei de socializare pentru dezvoltarea de noi surse de venit a avut loc in Noua Zeelanda. Facebook a testat acolo un serviciu denumit "Highlight", prin care utilizatorii pot plati o taxa de doi dolari neo-zeelandezi (1,53 dolari SUA) pentru o postare pentru a se asigura ca mesajul lor va fi scos in evidenta pe fluxurile prietenilor, potrivit Wall Street Journal (WSJ).

Facebook atrage cea mai mare parte din venituri prin publicitatea online, in special servicii personalizate care afiseaza pe paginile vizitate de fiecare utilizator spoturi "la tinta", in functie de interesele acestuia, deduse de companie prin algoritme care iau in calcul orasul sau tara de domiciliu, unde calatoreste, ce site-uri viziteaza, cu cine este prieten, statutul social, varsta, sex si alte date relevante.

Unii analisti pun insa sub semnul intrebarii perspectivele de crestere a veniturilor retelei de socializare, aducand in discutie atat popularitatea tot mai mare a smartphone-urilor, ale caror ecrane relativ mici impiedica afisarea de spoturi sau bannere, precum si eficacitatea publicitatii prin Facebook.

Constructorul auto american General Motors (GM) a anuntat, marti, ca renunta la Facebook ca platforma de advertising, motivand decizia printr-o strategie de "rotatie" a mediilor de transmitere folosite de companie. Surse din industrie au declarat insa atunci in presa internationala ca decizia GM a fost motivata de ineficienta reclamelor transmise prin reteaua de socializare.

Cite?te mai multe aici

1 comentariu |


Autor: