14 Dec 2017 - 08:24       

 
Navigator 

Căutare 


Albume foto 

Ghid gastronomic
Album: Ilustratii

 

 

 



* Prima pagină * Căutare * Contact *


HOTĂRÂRE nr.665 din 24 august 1995 privind inlocuirea, remedierea sau restituirea contravalorii produselor care prezinta deficiente de calitate

(1035 cuvinte în acest text)
(1983 afișări)  Tipărire
EMITENT: GUVERNUL ROMANIEI
PUBLICATA IN: MONITORUL OFICIAL NR. 206 din 6 septembrie 1995
In temeiul art. 8 si al art. 58 lit. b) din Ordonanta Guvernului nr. 21/1992 privind protectia consumatorilor, aprobata si modificata prin Legea nr. 11/1994 , republicata, Guvernul Romaniei hotaraste:

ART. 1
Obiectul prezentei hotariri il constituie reglementarea raspunderii agentilor economici care comercializeaza catre populatie produse nealimentare de uz curent, destinate consumului neproductiv individual sau colectiv si care nu sunt insotite, la vinzare, de certificate de garantie.


ART. 2
(1) Vinzatorul raspunde fata de consumator, iar producatorul si importatorul fata de vinzator, pentru deficientele de calitate ale produselor nealimentare prevazute in anexa, constatate dupa vinzarea acestora, cu exceptia deficientelor cauzate de nerespectarea, de catre consumator, a instructiunilor de folosire si de pastrare.
(2) In sensul prezentei Hotariri, prin vinzator se intelege:
- persoana fizica care desfasoara o activitate de comercializare a produselor, ca o profesiune obisnuita;
- persoana juridica care desfasoara o activitate de comercializare a produselor, potrivit actelor sale consitutive.


ART. 3
Termenul stabilit pentru primirea reclamatiilor referitoare la calitatea produselor este de 30 de zile de la data vinzarii acestora, exclusiv ziua depunerii reclamatiei. Reclamatia se depune la vinzator, care este obligat sa o primeasca, daca este depusa in acest termen.


ART. 4
Data cumpararii se stabileste pe baza bonului de cumparare pe care vinzatorul este obligat sa-l emita si sa-l predea cumparatorului impreuna cu produsul achizitionat sau pe baza altor mijloace care pot permite stabilirea datei si a locului de cumparare.


ART. 5
Reclamatiile consumatorilor se primesc numai daca acestia prezinta, impreuna cu produsul reclamat, elementele necesare identificarii, inscrise pe eticheta, ambalaj sau marcate pe produs, precum si bonul de cumparare a acestuia.


ART. 6
(1) Reclamatiile intemeiate vor fi rezolvate de vinzator prin inlocuirea imediata a produselor defecte cu altele de calitate corespunzatoare sau, in cazul cind nu este posibila inlocuirea, prin restituirea contravalorii acestora.
(2) Cu acordul consumatorului, vinzatorul poate sa remedieze produsul defect in termen de cel mult 10 zile de la inregistrarea reclamatiei sau sa-i ofere spre vinzare un alt produs, cu achitarea sau restituirea diferentei de valoare.
(3) In cazul retinerii produsului pentru remediere sau inlocuire, vinzatorul este obligat sa elibereze consumatorului o dovada care sa contina elementele de identificare a produsului retinut si termenul de solutionare a reclamatiei.


ART. 7
Consumatorul nemultumit de modul de rezolvare a reclamatiei sale poate sa se adreseze, direct sau prin asociatiile pentru protectia consumatorilor, Oficiului pentru Protectia Consumatorilor sau, dupa caz, instantelor judecatoresti competente.


ART. 8
Pentru prevenirea comercializarii in continuare a produselor cu deficiente de calitate, dupa primirea reclamatiei, vinzatorul este obligat sa elimine din stoc si de la vinzare produsele cu deficiente similare.
ART. 9 Prevederile prezentei hotariri nu se aplica produselor de folosinta indelungata care, potrivit dispozitiilor legale, se comercializeaza numai insotite de certificat de garantie, precum si produselor care se vind in regim de solduri sau celor declarate uzate.


ART. 10
Cheltuielile legate de inlocuirea produselor defecte, de remedierea sau de restituirea contravalorii acestora vor fi suportate de vinzator si recuperate de la producator sau, dupa caz, importator, daca prin contract nu s-a stabilit altfel.


ART. 11
(1) Constituie contraventii nerespectarea prevederilor art. 3, 4, 6 si 8 din prezenta hotarire, daca faptele nu au fost savirsite in astfel de conditii incit sa fie considerate, potrivit legii penale, infractiuni si se sanctioneaza cu amenda de la 50.000 lei la 250.000 lei, pentru persoane fizice cu atributii de executie, si de la 100.000 lei la 500.000 lei, pentru persoanele din conducerea executiva a agentilor economici prevazuti la art. 1 al prezentei hotariri. Contraventiilor le sunt aplicabile prevederile Legii nr. 32/1968 privind stabilirea si sanctionarea contraventiilor.
(2) Constatarea contraventiilor si aplicarea sanctiunilor se fac de catre inspectorii Oficiului pentru Protectia Consumatorilor.


ART. 12
Prezenta hotarire intra in vigoare in termen de 30 de zile de la data publicarii ei in Monitorul Oficial al Romaniei.

ART. 13
La data intrarii in vigoare a prezentei hotariri, H.C.M. nr. 1.826/1967, precum si orice alte dispozitii contrare se abroga.
PRIM-MINISTRU NICOLAE VACAROIU
Contrasemneaza:
--------------
p. Ministrul industriilor, Alexandru Stanescu, secretar de stat Ministrul comertului, Petru Crisan Ministru de stat,
ministrul finantelor, Florin Georgescu
Oficiul pentru Protectia Consumatorilor, Gheorghe Tiplica, secretar de stat

ANEXA 1
----------------------------------------------------------------------
Grupa de produse Deficiente pentru care se pot aplica masuri de inlocuire, remediere sau restituire a contravalorii produselor
----------------------------------------------------------------------
1. Fire si tesaturi Fire neuniforme, culoare nefixata; rezistentextile ta slaba a vopsirilor si a imprimeurilor
2. Lenjerie de corp Decolorare prin spalare sau prin frecare;
si de pat modificari dimensionale peste limitele admise
3. Tricotaje Cedarea sau migrarea colorantilor; modificarea dimensionala peste limitele admise; cusaturi desfacute sau ochiuri scapate
4. Confectii textile Migrarea colorantului; termocolare necorespunzatoare a detaliilor
5. Confectii din piele Rezistenta necorespunzatoare a cusaturilor;
si din blana vopsiri fixate necorespunzator; detalii cu rezistenta scazuta la rupere
6. Incaltaminte de uz Fete si captuseli cu rezistenta slaba a vopgeneral sirii si a inbinarilor; talpi deslipite sau crapate; deformari
7. Articole de marochi- Inchizatoare si accesorii metalice defecte narie sau cu acoperiri nerezistente; migrarea colorantilor; rame si curele de sustinere insuficient consolidate
8. Articole de galante- Fire neuniforme, rezistenta scazuta la rie, pasmanterie, vopsire mercerie
9. Articole textile de Rezistenta scazuta a vopsirii si la frecare uz gospodaresc (paturi, prosoape, covoare, perdele, huse, musama, tesaturi decorative, fete de masa din pvc., folii din pvc., ambalaje textile)
10. Articole scolare si Foi lipsa, duble, inversate, netiparite sau de papetarie straine de produs; neuniformitatea urmei lasate pe hirtie; zgirieturi, intreruperi
11. Sticlarie, portelan Decor sau luciu nefixat si ceramica de menaj
12. Articole de uz casnic (vase de uz casnic din tabla si din fonta, tacimuri, cutite, ustensile de bucatarie) Exfolierea acoperirilor; accesorii insuficient consolidate
13. Anvelope si camere Desprinderi sau tendinte de desprinderi in de aer auto-moto- zonele de imbinare a flancurilor cu banda de velo rulare sau in zona talonului; crapaturi pe flancuri; uzura avansata a benzii de rulare Desprinderea in zona de imbinare a capetelor camerelor de aer sau a valvei
14. Corpuri de iluminat Defectare sub durata minima de functionare (lustre, veioze, declarata de producatori lampadare) Legaturi electrice interne intrerupte, imbinari nerezistente
15. Articole si echipa- Desprinderi ale elementelor componente, exment sportiv si de folieri ale peliculei protectoare, excentriagrement citatii, deformari remanente
----------------------------------------------------------------------------------
 
 
Înregistrare | Autentificare | Parola

Ziarul personal  Interceptor   Universul padurii   Consumator online   Fundatia rel=   Editura rel=   Panorama rel=   foto zp  as info  consulat uruguay   buzu